
Aston Martin, 100. yıl anısına tasarladığı yeni modeli Lagonda'yı Cenevre otomobil fuarında otomobilseverlerle buluşturdu. Marka, bu modeli ile özellikle Güney Amerika, Çin, Hindistan gibi ülkeleri hedef alıyor. Böylece Aston Martin, bir spor otomobili üreticisi kimliğinden sıyrılarak, bu segmentte yer alan markalara karşı tehdit oluşturacak gibi.
Lagonda; lüks, zerafet, performans ve ayrıcalıkla özdeşleşmiş, otomotiv tarihindeki büyük isimlerden biri. Amerika doğumlu Wilbur Gunn 100 yıl önce seri üretilen ilk Lagonda otomobili yaptığından beri, Lagonda ismi birkaç kere el değiştirdi, daha sonra ise yarış otomobilleri ve sportif sedanlar üretmekte uzmanlaştı.
Aston Martin Lagonda Konsepti dört kapılı bir gezi otomobili. Markanın şöhretli geçmişinden, sürat motoru tasarımının görsel dilinden, üst sınıf kabinin geniş, bireyci ortamından ve çağdaş mobilyalardaki sipariş üzerine yapılma hissinden ilham alan yenilikçi ve lüks bir araç. İç kısımda dört geniş koltuğun her biri ön ve arka olmak üzere iki ayrı kısma ayrılmış. Sonuçta çevrenizi, dokunma hissine hitap eden ılık malzemelerle saran gevşek ve keyiflendirici bir ortam ortaya çıkmış.
Aston Martin'in Tasarım Müdürü Marek Reichman, Aston Martin Lagonda Konseptinin tasarım dilini akışkan şekillerin sert, inşa edilmiş hatlarla birleşiminden oluşan bir karışım şeklinde tanımlıyor. Bu organik, duygusal yaklaşımda geniş yolcu kabininin içinde dik yüzeylerden kaçınılarak bunun yerine geniş ve akıcı karoser öğeleri kullanılıyor. (NTV)